orienteren op de aanschaf van een pwc ( hulp gevraagd )

Alles over je PWC

orienteren op de aanschaf van een pwc ( hulp gevraagd )

Berichtdoor didrickydo » 18 Jun 2019 18:17

goedemiddag leden. ik heb mij reeds voorgesteld en ben nu dit draadje begonnen omdat ik graag wat info op wil doen bij de ervaren piloten.

ik wil graag een waterscooter aanschaffen . ik ben technische heel handig maar heb geen zin om hier veel gebruik van te maken :mrgreen: mijn voorkeur was altijd een seadoo rxp en dan het liefst de 300. Ik ben inmiddels al aardig aan het lezen geweest en ben toch al een stuk wijzer geworden.. dit heeft er echter toe geleid dat mijn keuze is bijgesteld naar een yamaha fzr svho ivm de betrouwbaarheid.. ik ben er al achter dat seadoo fans en yamaha fans geen vrienden zijn :lol: toch hoop ik hier wat nuttige informatie te krijgen die mij kan helpen in de zoektocht..

wat mij echter nog steeds naar seadoo trekt is het ibr systeem.. maar ik lees toch wel een hoop ellende met de rxp's...
daar in tegen lees ik bij de svho van voor 2016 weer veel problemen met de distrubutie ketting..

mannen gooi los :jetski
didrickydo
Liefhebber

Type Vaartuig:
Geslacht: Man

Re: orienteren op de aanschaf van een pwc ( hulp gevraagd )

Berichtdoor mikexraven » 24 Jun 2019 21:47

Hey,

Zelf heb ik alleen ervaring met Yamaha fxsho. Deze heb ik al vanaf 2009 en tot nu toe (behalve de accu's dan) heeft deze mij nog nooit in de steek gelaten.
Ook qua stabiliteit wat ik gezien heb is de Yamaha stabieler en kan je met een seadoo meer gooien en smijten alleen dat is net wat je zoekt.

Hoop je snel op het water te zien!

Groetjes.
Mike
mikexraven
Liefhebber

Type Vaartuig: Yamaha SHO

Berichtdoor didrickydo » 24 Jun 2019 22:19

Bedankt voor jouw input ! Ik wil vooral kiezen voor plezier en niet voor ergernis van pech hebben.
Mijn voorkeur gaat dus steeds meer uit naar Yamaha .. enige wat ik van de
Seadoo werelds vind is het ibr... maarja misschien moet ik dat maar
Gewoon laten varen ..
didrickydo
Liefhebber

Type Vaartuig:

Berichtdoor mikexraven » 25 Jun 2019 15:39

Hey,

Ook de nieuwere yamaha's heeft ook zo'n zelfde soort systeem. Genaamd RIDE.
Zelf heb ik gewoon een bucket die ik bij langzame snelheden voor de nozle kan trekken. Zelf nog nooit ergernis van gehad en een daarbij komend voordeel dat het van mij mechanisch is, dus weinig storingen haha.

Hoor graag welke keuze je hebt gemaakt.

Groetjes,
Mike
mikexraven
Liefhebber

Type Vaartuig: Yamaha SHO

Terug naar Algemene vragen